• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 02188530874
  • جهت تماس با مراکز فروش لطفا نام استان خود را به پیش شماره 10005456 پیامک کنید

نگاهی کوتاه به ردیاب, ردیاب خودرو

در گذشته های نه چندان دور به علت اینکه بستر مناسب جهت استفاده دستگاه ردیاب آنلاین در کشورمان وجود نداشت،شرکت های حمل و نقل در ایران از ردیاب آفلاین خودرو جهت ردیابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل خود استفاده کرده و در بحث امنیت نیز بازار فروش دزدگیر ماشین در کشور رونق فراوانی داشت؛ولی آیا واقعا این دزدگیرها به جز اینکه سروصدایی را تولید کنند تا توجه افراد را به دزد معطوف کنند -که همانطور می دانید در این زمینه چندان هم موفق نبود- عملکرد دیگری داشت؟ البته فراموش نشود همانطورکه در اول بحث بازگو کردیم،بستر مناسب جهت استفاده از دستگاه جی پی اس آنلاین در کشورمان ایران محیا نبود؛ولی با پیشرفت تکنولوژی سیستم های مخابراتی و هوشمند شدن گوشی های موبایل و ورود اینترنت با بسته های GPRS و اینترنت پر سرعت 3G به آنها ، باعث ورود جدیدترین دزدگیر ماشین یا همان ردیاب اتومبیل با عنوان جی پی اس خودرو آنلاین و یا جی پی اس اتومبیل آنلاین به بازار کشورمان شد و خرید و فروش ردیاب خودرو توسط شرکت ها داخلی رواج پیدا نمود و صاحبان خودرو دیگر بجای خرید دزدگیر خودرو به دنبال خرید بهترین ردیاب خودرو و یا جدیدترین ردیاب ماشین یا به عبارتی بهترین ردیاب خودرو برای ماشین خود می گشتند.ردیاب خودرویی یا به عبارتی همان دزدگیر جی پی اس را می توانید در مدل های مختلف برای خودروی خود خریداری کنید اما در چند سال اخیر در بین دستگاه های ردیاب انواع خودرو مدل ردیاب های DNO در بازار ایران رزومه خوبی را برای خود به ارمغان آورده است.

برخی از مشتریان ما

کافی نبودن میزان مایع خنک‌کننده

 

مایع خنک‌کننده‌ی موتور، وظیفه‌ی انتقال حرارت ناشی از عملکرد اجزای موتور را به رادیاتور و از رادیاتور به محیط دارد.

یکی از رایج‌ترین عوامل داغ کردن موتور، کم بودن میزان مایع خنک‌کننده است. عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده‌ی موتور، مطلقاً وابسته به حجم مشخصی از مایع خنک‌کننده است. در خودروهای مدرن، این میزان روی منبع رزرو مایع رادیاتور به‌صورت حداقل و حداکثر حک‌شده است. برای چک کردن سطح مایع رادیاتور، خودروی خود را در محلی صاف پارک نموده و تا خنک شدن کامل ماشین صبر کنید.

 

سپس با برداشتن در رادیاتور، در صورت کافی نبودن مایع؛ به‌اندازه‌ی کافی ترکیب استانداردی از آب و ضدیخ را به آن اضافه نمایید. معمولاً در غالب خودروها باید در سرمای زیاد تا 50% ضد یخ و در گرما تا حداقل 40% از ضد یخ استفاده شود. اگر به‌طور منظم مایع رادیاتور خودروی خود را به‌طور کامل عوض نمی‌کنید، حتماً از آب جوشیده و تصفیه‌شده استفاده کنید.

جرم گرفتن رادیاتور از عوامل اصلی آسیب دیدن رادیاتور و درنتیجه داغ کردن موتور است. بررسی سطح مایع خنک‌کننده به‌صورت منظم جز مهمی از نگهداری خودروی شما به‌حساب می‌آید.

اگر پایین بودن میزان سطح مایع رادیاتور شما، باوجود پر کردن بازهم تکرار شود؛ مطمئن باشید در قسمتی از سیستم خنک‌کننده‌ی خودروی شما نشتی وجود دارد. برای پیدا کردن محل نشتی، ابتدا مایع رادیاتور را پرکنید، سپس به مدت 5 دقیقه موتور را روشن نگه‌دارید (اگر موتور شروع به داغ شدن کرد دست نگه‌دارید) و به دنبال قطره یا لک‌های سبزرنگ باشید. زیر خودرو و خود رادیاتور و اتصالات آن را با دقت بررسی کنید.

 

 

فن رادیاتور معیوب

 

اگر به هر دلیلی در عملکرد فن رادیاتور اختلالی ایجاد شود، موتور خودروی شما داغ کار خواهد کرد. برای بررسی پروانه یا فن رادیاتور، در حالت خاموش پره‌های فن را بچرخانید، اگر چرخش به‌سختی صورت بگیرد به‌احتمال زمان تعویض آن فرارسیده است. طبیعتاً اگر پره‌های پروانه آسیب‌دیده باشند، عمل مکش هوا به سمت رادیاتور به‌درستی انجام نخواهد شد. حتماً قسمت مشبک جلویی رادیاتور را بررسی کنید، هر شی‌ء که مانع ورود جریان هوا از فن به رادیاتور شود؛ باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیستم خنک‌کننده شده و دمای موتور افزایش غیرعادی خواهد یافت. برای بررسی عملکرد سنسور و کلاچ فن، موتور را روشن کرده و کولر را روشن کنید، اگر بعد از تقریباً 2 دقیقه فن روشن نشد بدون تردید ایرادی در سیستم وجود دارد. می‌توان به مواردی همچون، خرابی فیوز فن، خرابی سنسور و سوییچ فن و ایراد در سیم‌کشی اشاره کرد.

معمولاً در خودروهای دو دیفرانسیل، دیفرانسیل عقب و قدیمی که موتور به‌صورت طولی قرار می‌گیرد، فن رادیاتور به‌صورت مکانیکی با تسمه به واترپمپ متصل است. پس در صورت شنیدن صدای جیرجیر لیز خوردن تسمه، شل بودن و خشکی بیش‌ازحد آن، باید به فکر تعویض تسمه‌پروانه باشید. اگر تسمه‌ی فن پاره شده و یا جدا شود، بلافاصله دمای موتور افزایش زیادی پیدا خواهد کرد. در خودروهای جدید و دیفرانسیل جلو، فن رادیاتور به‌وسیله‌ی یک موتور الکتریکی به کار می‌افتد.

واترپمپ معیوب

 

خرابی واترپمپ به چند شکل خود را نشان می‌دهد. اگر در عملکرد نشانگر دمای موتور متوجه نوسان و بالا پایین رفتن دما شدید، به‌احتمال‌زیاد واترپمپ شما درست عمل نمی‌کند. از موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد استهلاک واشر واترپمپ است که به‌صورت نشت مایع رادیاتور قابل‌تشخیص می‌باشد. نشتی در محل قرارگیری واترپمپ روی موتور اتفاق می‌افتد. در خودروهای جدید معمولاً اگر در محل قرارگیری تسمه تایم یا زیر آن مایع خنک‌کننده مشاهده شود، به‌احتمال‌زیاد واشر واترپمپ نشتی دارد. در برخی خودروهای قدیمی فن رادیاتور مستقیماً به واترپمپ متصل است که با فشار واردکردن به پروانه می‌توان متوجه میزان بازی پولی و محور واترپمپ شد. اگر در خودروی شما، واترپمپ و پولی آن در دسترس باشد، بازی بیش‌ازحد پولی یا شفت؛ نشان‌دهنده‌ی خرابی بلبرینگ واترپمپ است. البته در صورت خراب شدن بلبرینگ واترپمپ، صدایی شبیه به صدای حرکت چرخ‌دنده نیز از موتور شنیده می‌شود.

 

آسیب‌دیدگی واشر سرسیلندر

 

واشر سرسیلندر فاصله‌ی بین بلوک موتور (بخش تحتانی موتور) و سرسیلندر (بخش فوقانی موتور) را پر می‌کند.وظیفه‌ی واشر سرسیلندر حفظ نسبت تراکم (کمپرس) سیلندرها و جلوگیری از ورود مایع خنک‌کننده و روغن‌موتور به محفظه‌ی احتراق است.

درحالی‌که واشر سرسیلندر خود با داغ شدن بیش‌ازحد موتور آسیب می‌بیند، موتوری که واشر سرسیلندر معیوب داشته باشد هم داغ کار خواهد کرد. این اتفاق در اثر راه‌یابی مایع خنک‌کننده به درون محفظه‌ی احتراق و یا ورود دود اگزوز به سیستم خنک‌کننده رخ می‌دهد. یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر، حفظ نسبت تراکم موتور است؛ موتوری که دچار کاهش نسبت تراکم بشود عملکرد عادی و درستی نخواهد داشت. کاهش محسوس کشش و توان موتور، مشاهده‌ی بخار یا مایعی شیری‌رنگ (یا تیره‌تر) روی در روغن‌موتور، مشاهده‌ی مایع شیری‌رنگ روی گیج روغن و تغییر رنگ یا ایجاد حباب در مایع رادیاتور از نشانه‌های واشر سرسیلندر آسیب‌دیده هستند.

 

 

 

در موارد زیادی نیز مایع خنک‌کننده از سمت منیفولد اگزوز (هدرز) نشت کرده و یا دود سفید غلیظی از اگزوز دیده می‌شوند.

 

بسته شدن مسیر اگزوز

 

اگر لوله‌ی اگزوز در اثر برخورد سنگ، وارد شدن ضربه، تصادف و یا به هر علت دیگری آسیب ببیند و این آسیب باعث ایجاد محدودیت در جریان خروج دود شود؛ فشار بسیار زیادی به موتور وارد خواهد آمد. که نتیجه‌ی این فشار مضاعف، به‌صورت داغ کردن موتور بروز خواهد کرد. اگر زمان زیادی از عمر منبع کاتالیزور خودروی شما می‌گذرد به‌طوری‌که مانع جریان خروج دود می‌شود؛ موعد تعویض آن فرارسیده است. علائم افزایش غیرعادی فشار معکوس اگزوز، کاهش توان موتور، مصرف زیاد بنزین و داغ شدن موتور خودروی شماست.

 

همیشه (خصوصاً در فصل گرما) باید نیم‌نگاهی به آمپر آب داشته باشید، تا در صورت مشاهده‌ی عبور عقربه از وسط درجه‌بندی نشانگر؛ بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید.

همراه داشتن ضد یخ و ظرف پر از آب، جز اساسی‌ترین تجهیزات موردنیاز خودروی شما به شمار می‌روند. در ابتدا کولر ماشین خود را خاموش کرده و بخاری را روشن نمایید، سپس در سریع‌ترین زمان ممکن در موقعیتی بی‌خطر پارک کرده و موتور را خاموش‌کنید. بااحتیاط کاپوت را بالا زده و تا سرد شدن کامل موتور صبر کنید. بااحتیاط و به‌وسیله‌ی یک دستکش یا پارچه‌ای ضخیم در رادیاتور را بازکرده و با آب و ضدیخ آن را پرکنید (مخزن رزرو را نیز پر نمایید)

 

 

تماس با ما

تهران - سهروردی شمال - خیابان عربعلی - کوچه هفتم - پلاک 7 - ساختمان پارک علم و فناوری - طبقه سوم – کد پستی: 1533883936 
تلفن: 02188530874
موبایل: 09128188311 
فاکس: 02142693340 
تلگرام : DNOsupport@

دانلود اپلیکشن

androidapp 

iosapp

سامانه ردیابی آنلاین

samanahdno

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction